Asociaţia Culturală D’Art Oradea şi Asociaţia Comunelor din România-Filiala Judeţeană Bihor au declanşat o amplă campanie de identificare şi promovare a producătorilor bihoreni din industria alimentară şi din industriile conexe acesteia.

Producătorii locali (mici sau mari, autorizaţi sau în curs de autorizare) sunt promovaţi în presă şi, mai ales, pe reţelele de socializare, astfel încât locuitorii unei zone să afle care sunt furnizorii cei mai apropiaţi şi să îşi poată face aprovizionarea rapid şi în siguranţă. Listele cuprind crescători de animale pentru carne, lapte, ouă, miere, cultivatori de cereale, plante oleaginoase, legume, fructe, ierburi aromatice; culegători de fructe, plante medicinale, producători de mezeluri, brânzeturi şi alte lactate, produse apicole, pâine şi alte produse de panificaţie, uleiuri, conserve de toate felurile, alimente congelate/semipreparate, băuturi alcoolice şi non-alcoolice, siropuri şi poţiuni, condimente. „Am solicitat primarilor din judeţ să ne trimită liste cu producătorii locali, ca să îi putem promova. O parte au făcut-o deja, ceilalţi sperăm că vor sprijini şi ei demersul nostru. În aceste momente grele pentru toată lumea, este important să ne sprijinim comunităţile, să ne promovăm producătorii locali, să cumpărăm şi să consumăm local!”, spune Ioan Şora, primarul comunei Pomezeu şi preşedintele A.C.O.R. Bihor




De asemenea, pe listă, inițiatorii campaniei „Bihoreni pentru Bihor!” își propun să se regăsească, cu timpul, furnizori de flori şi ghivece, ţesături, coşuri şi mături, mobilier de grădină, ceramică şi multe altele, din industrii conexe celei alimentare. „Una dintre cele mai importante componente ale dezvoltării durabile a oricărui judeţ este, în opinia mea, stabilirea de parteneriate între furnizorii locali din domeniile zootehnic şi agricol şi procesatorii locali din industria alimentară. Din nefericire, în Bihor, cele două categorii amintite nu s-au întâlnit încă în cadru organizat, motiv pentru care stabilesc greu relaţii de afaceri – reciproc avantajoase şi, cel mai important, avantajoase pentru comunitate. Sperăm să remediem acest aspect după criza prin care trecem. Până atunci încercăm să construim baze de date cu cele două categorii”, spune Nicolae Pop, de la Asociaţia Culturală D’Arty.

Iniţiatorii campaniei salută, de asemenea, iniţiativele de tip „Aprozar local” şi „Produs tradiţional local” apărute pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook. Informaţii şi date utile găsiţi pe paginile de Facebook „Aprozar Online Oradea” şi „Produs în Bihor”, proiect inițiat de Consiliul Județean prin Direcția de Dezvoltare și Implementare Proiecte Bihor.

Mădălina Venter



The post Bihoreni pentru Bihor! appeared first on Agenția News Bihor.

Articol creat de Agentia News Bihor ... vezi detalii

Încă nu s-au făcut comentarii.

Lasă un răspuns, comentariu sau sugestie direct cu contul tău de Facebook, Twitter, Google+

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Close
error: Continut protejat